A hajóálom
Négy éve kezdődött. A Körösökön kenuztunk, ahol is a lassú víz, élemedett korunk, valamint edzetlenségünk alaposan kifogott rajtunk. Este hulla fáradtan egy újság került a kezünkbe, amelyben valaki motoros kishajót hirdetett. Heuréka! Lássuk be korlátainkat és váltsunk! Esztergomban kínáltak egy Hollandiából behozott lepukkant bárkát, amihez viszont nem volt bizodalmunk. De:megismertük Leitner kapitányt, aki a holland hajóspiac avatott ismerője. Böngésztük az ottani kereskedők ajánlatait, végül kiszúrtuk magunknak mostani hajónkat. Két nap múlva már az amszterdami repülőn ültünk, hogy személyesen is megismerkedhessünk vágyunk titokzatos tárgyával, amely tengeri hajó létére egy édesvizi tavon árválkodott, már meglehetős ideje. Azonnal beleszerettünk, mit sem tudva arról, hogy a "menyasszonynak" bizonyos testrészei már meglehetősen avétosak. De hát ilyen a szerelem! A kereskedővel folytatott szolíd árharc után megköttetett az üzlet, amire annyi száraz fröccsöt ittunk meg este, amennyit egyben derék hollandus pincérünk még életében nem látott. Az árba belealkudtunk új akkumulátorokat és egy motorrevíziót (két egyenként 105 lóerős Iveco), hogy a húsztonnás gyönyörűséget bizton hazahozhassuk laza három hét alatt, az Amsterdam Kanalon, a Rajnán, a Majnán és a Majna-Duna csatornán és végül a Dunán, Esztergomig.
Ezután nehéz két év következett,a "menyasszonyt" bizony alaposan fel kellett újítani, amit ha előre tudunk, nem biztos,hogy belevágunk. Úgy tűnt, never ending sztoriba keveredtünk. Az Újpesti Hajójavítóban előbb a teljes elektoromos vezetékrendszert kellett cserélni, (több kilométer), majd a hajó kiemelése következett. A kötelező, 90 ponton elvégzett lemezvastagság-mérés lényegében megnyugtató eredményt hozott, az a laza negyven év egy acélhajó esetében nem vészes. Mindössze egy 40 × 60-as darabon kellett lemezt cserélni, ahol a lyukas kipufogó miatt korrodálódott. Természetesen új kipufogó került mindkét oldalra. A hajótesten elhelyezett sósvízre való rozsdagátló anódok helyett éresviziekre volt szükség. Ezután a két kopott tengely, a kormánylapátok és a kormánymű felújitása következett, majd a hajótest többrétregű festése. Vissza a vízre, ahol előbb a számunkra szükségtelen tengeri árbocot távolítottuk el, helyette krómozott acélhíd készült, a műszerek, az antennák és a világítótestek számára. Az ablakok nagyrészét tömíteni kellett, majd a felpuposodott mahagóni borítást cserélni illetve teljes egészében felújítani. Ezután következhetett az új padlószőnyeg, a bőr kárpitozás, az ágyakba új matracok készítése. A hátsó kabinba légkondíció került, a kis tárolóba extra méretű hűtő, a hátsó kabinba és a falikaros szalonba rádió és CD ill.DVD játszók, új hanszórók, egy-egy televízió.
Volt ezen a hajón mindenféle kütyü, nagyrészük felett azonban eljárt az idő. Új radart szereltünk, új tévéantennát, egy-egy új plottert az alsó és a felső kormányálláshoz, amelyek térképet muatnak,GPS-sel kombinálva, mélységmérő és hajófelismerő rendszerrel vannak ellátva, illetve a radarképet mutatják. A motortérbe lazán bedobtunk még egy automata tűzoltó rendszert. A régi hajóból a konyha bizonyult időtállónak: a grillsütő-mikró-kávéfőző-mosogató-speciális hűtőszekrény-gáztűzhely kombót átvettük, jól szolgál a viszonylag modern aggregátor (szaknyelven segédgép) a Vebasto-kályha, és a hajó farában elhelyezett vízellátó, amely a Dunából ránt fel fedélzetmosásra, zuhanykaros felfrissülésre szolgáló vizet. A felső kormányállás főlé új ponyva került, a tágas hátsó fedélzetre vadonat bimini bocsát árnyékot. Az utasok komfortját tikfa padok, illetve az első fedélzetre helyezett babzsák-fotelek biztosítják.
-
Bonaventura
Személyzet 2 főA hajón nyolc fő kényelmesen, további négy fő kevésbé kényelmesen elalhat. Mostanra nagyjából révbe értünk, a tikfa fedélzet felújítása most készült el. Büszkén mondhatjuk, hajónk kategóriájában egyedülálló a dunai bérhajó piacon. Üzletemberek, diplomaták, nászutasok, komfortkedvelő kalandorok, Budapest kiemelt státuszú vendégei, legyenek azok akár a világ legelkényeztetettebb hírességei, felhőtlen órákat tölthetnek fedélzetén.
- Hossz: 14,80 méter
- Szélesség: 4,20 méter
- Maximális létszám 12 fő
Hajóbérlés:
- tel.: +36 20 523 0361 vagy +36 20 942 6914
- e-mail: leitner46@gmail.com vagy bohumilkft@t-online.hu